Förkortad Förlossningsberättelse



Var  hos BM på återbesök idag och fick min journal! Det var kul att läsa. Mycket saker har man ju glömt och många saker stod med som man inte ens tänkte på. Har bestämt mig för att jag inte ska skriva hela förlossningsberättelsen här just nu. Hinner inte skriva klart den. Förkortad version:
Åkte in på morgonen den 22/6 efter att slemproppen gått och värkarna startat. I början flöt allt på och gjorde ondare och ondare. Men Inez fastnade i sista "svängen". Dvs jag var öppen 9-10 cm men hon vred sig inte runt sista biten. Efter alla timmar av värkar hade jag bara utdrivningsskedet kvar, och det tog stopp!!
Jag tog lustgas, morfin och till slut epidural som bedövning. På kvällen togs beslutet att jag skulle snittas, men operationssalen var upptagen hela natten så jag fick vänta 10 timmar till morgonen efter. Tyvärr hjälpte inte Bricanylen som skulle stoppa värkarna så jag sov ingenting den natten. 08.06 togs hon ut och var så fin. Jag fick pussa på henne innan Billy och hon gick iväg för att tvättas av och kollas.
Det var vissa stunder hemska och läkaren bad om ursäkt och sa att jag verkligen hade otur som hamnade i kläm den natten. Men nu är hon ju här och jag mår bra så i slutänden var det en bra upplevelse!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0