Tröttmössa

Inatt var det Billy som själv fick mata och underhålla kära Inez. Jag är så himla trött när jag vaknar! Jag skulle nog kunna somna om även om Inez låg och skrek! Nej inte riktigt, men jag är så trött så jag inte ens orkar gå upp och fixa mat till henne. Även om jag fått sova flera timmar innan. Känns sådär... tålamodet ryker ju när man är så trött. Jag undrar hur man orkar som ensamstående. Jag hoppas det är tillfälligt för det är verkligen jobbigt att vara så. Jag har ju ingenting emot att vara uppe hela nätterna när jag vet att jag inte måste upp och jobba eller så, inga problem med att sova på dagen heller, men när jag vaknar på natten är tankarna några helt andra! Då skulle jag göra allt för att få somna om... konstigt....

Inez har vuxit. Nu är hon 54½ cm lång och väger 3688 g. Hon föddes 50 cm och 3540 g. Gick sedan ner till 3100 g första veckan. Huvudmåttet var 35 cm vid födseln och nu 38 cm. Hon ser fortfarande väldigt liten ut men inte undernärd, bara liten :-) förutom kalufsen på huvudet. Mitt lilla troll! Skratta kan hon göra redan, först log hon ju bara lite och jag var osäker om det var reflex eller medvetet, men nu kan hon skratta åt saker! Så  härligt! Idag ska vi köpa någon sorts mobil, eller liknande och hänga upp till henne. På Bvc hade dom en som spela musik och det var den hon började skratta åt igår.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jag känner likadant. Det är hemskt att behöva gå upp på nätterna för att fixa eller ge mat. Men förut innan hon kom hade man inge problem om man behövde gå upp eller var vaken.. Skumt..



Kanske beror på att man inte vet om och när man får somna om igen, och hur länge man får sova.? Så är det nog för mig iaf.. För Juni kan ibland vilja vara uppe någon timma mitt i natten..

2011-07-16 @ 14:26:40
URL: http://lillaundret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0