...fick krysta en gång idag :-)

Nu har jag vräkt i mig frukost!! Hann inte äta innan jag skulle till förlossningen i morse. Vi kom dit vid 8:30 och  jag fick lägga mig med de där mätarna på magen i vad vi trodde skulle vara max 30 minuter men efter 1 ½ timme så ringde vi på klockan för jag klarade inte av att ligga längre. Sköterskan trodde att "någon annan" sköterska redan hade varit inne hos mig och fixat det för hon hade varit upptagen. Hjärtat slog på som vanligt vilket var skönt att höra. Efter en stund kom läkaren in och gjorde tillväxtultraljud. En ung trevlig kvinnlig läkare, samma som sjukskrev mig tidigare. Trollet var "normal" stort... låg precis på medelkurvan. Tyckte jag såg en pung och snopp när hon mätte flödet i navelsträngen!! Men jag frågade inget och hon sa inget, nu vill vi ju bli överraskade när det är så nära.
Det enda som avvek var att det var på gränsen för lite fostervatten... Hon gick ut för att få min hemgång bekräftad av sin överläkare. Då kommer jag på att när jag gick på toa igår så var det som att det började rinna i toan innan jag hade hunnit börja kissa. Det var inte så det forsade men jag reagerade på det. Berättade det för Billy och han tyckte jag skulle säga det till läkaren. Jag berättar för henne och hon skickar hem mig lite osäker.

När vi precis kommit ut från sjukhuset ringer hon på Billys telefon och ber oss vända, hon fick inte låta oss gå hem när jag sagt så utan gynundersökning. Jag går själv tillbaka.
Oh Hell!!! vad ont det gjorde att bli undersökt!! Vet inte om hon struntade i att ha glidmedel eller är man verkligen så känslig där nu?
-Krysta en gång säger hon..
-*kryst* gjorde jag rätt så?? :-p
-Ja det ser bra ut, du är helt stängd. Det kommer inget fostervatten alls.
-Va bra!

Men jag hade ju hoppats att något skulle ha hänt där inne... kanske att jag var en smula öppen men icke. Det var skönt att få veta hur det låg till. Inga falska förhoppningar.
Nu är jag verkligen beredd att vänta 2 veckor till. Jag vet att det kan gå fort och detta inte betyder att det är så men ändå. Blodtrycket ska hållas koll på 2 gånger i veckan på MVC. Ska dit på måndag igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0