Högt blodtryck

Igår var jag hos barnmorskan på extrakoll och det visade sig att min blodtryck helt plötsligt höjts. Minns inte exakt hur det låg men lägsta siffran låg på 97!!!
Har höjts ganska mycket sen jag skrev in mig men i en stadig takt innan. Bm blev orolig och en läkare skulle återkomma till mig om kontroll. Förlossningen ringde på kvällen och jag ska dit i morgon bitti. De bad mig ha koll om jag blev yr eller fick ont i huvudet eller kände mig annorlunda. Klart jag gör det nu när jag blir tillsagd att känna efter!  I morse var jag yr och kände mig full hela förmiddagen ... (eller kände jag efter för mycket)....har nu "nyktrat" till.
Nu på eftermiddagen tycker jag att jag har lite ont i huvudet. Eller har jag verkligen ont? Känner mig lite ljuskänslig.. hmm.
Nej usch vad orolig man blir för det lilla livet!!!! Ska inte noja mig nu....Jag litar i slutändan på att min kropp skulle varna ordentligt om det skulle vara något fel...
Billys föräldrar har en mätare hemma så vi kollade trycket nyss men nu var det nere på det jag haft innan igen.

Vi får väl se vad de säger i morgon...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0