35-18

Ja det var ju förödande att se matchen igår... Tyckte först att det kunde va bra att Guif inte tog ledningen i första halvlek för att hålla spelet uppe. Men när Sävehofs målvakt inte släppte in någonting och Guif låg överkörda redan efter 20 minuter så rann allt pirr, förväntningar och sportanda ur mig.
Kan inget annat göra än att applådera åt Sävehof för ett kanonspel och tacka Guif killarna för en kul säsong.
De har fått mig att se fram emot matcher hela våren och väckt ett sportintresse i mig. (Inte så intresserad annars) De har kämpat och haft höga förväntningar på sig själva, tagit sig till final, nåt sitt mål.
Igår fattades det något, men inte var det supportrar! Och det är ju det jag är, en supporter.
Visst blev jag arg igår och undrade vad de höll på med, men idag  går jag tillbaka till att stötta dem.
Det är mitt jobb, att analysera och undra varför det gick som det gick, är deras jobb.
Nu ser jag fram emot nya hemmamatcher. Ett fullt Sporthallen där nya förväntningar och laganda väcks till liv.
Jag hoppas på ett ännu större Rött hav som får ge sig av till en final till våren 2012.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0