Trångbott... Dags att flytta?

V 37+0 Går alltså in i 38.de veckan idag. Igår kändes det som att trollet försökte trycka sig ut och rev mig på insidan av livmodern samtidigt. Det gör verkligen ont ibland! Det verkar som att hon eller han blir irriterad på att det är trångt i magen nu och att det inte går att sträcka på sig mer. Du får gärna komma ut, men jag vill ha svar från röntgen först! Idag blir nog en lugn dag. Vaknade först vid 6 och var vaken till 9, somnade sen om på soffan och sov till klockan nästan var 12. Mycket rörelser i magen just nu med, fötterna mot revbenen och borrar ner sig lite. På kvällarna kan jag uppleva att jag får mycket mensvärkar och i samband med dem ett tryck, men ingen större smärta. I helgen var vi på Busborgen i Västerås, jag hade älskat att hoppa runt där när jag var liten!! Kollade efter en Tv till sovrummet men köpte ingen. Om de hade haft objektivet som jag vill ha hemma hade jag nog kommit hem med det, men det var lagervara på nätet bara. Annars en lugn helg. För mig i alla fall. Studsmattan har som vanligt gått varm när Billys son är här :-)

Hade det inte varit för att jag inte kan röra mig så mycket och vattnet jag samlar på mig skulle jag gärna gå runt gravid i några månader till! Det är härligt att känna livet inuti en och visar stolt upp min mage. Kan inte riktigt slappna av, fast jag borde och bara njuta. Ska försöka göra det idag.
Filmtips någon?
Gillar filmer som har en twist, en djup handling men får inte vara långtråkig. Alla genrer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0