Känsligt

Trollet brukar buffa till mig när jag korsar armarna över magen, eller läser en bok och använder magen som stöd. Jag får inte plats! Flytta på dig!
Blir lätt tårögd och pirrigt nervös över ankomsten. Snart får jag se de små fötterna som buffas.
Beräknad förlossning -38 dagar. Du får gärna komma lite tidigare...
När jag sitter och tänker på att jag ska bli mamma så börjar jag ibland gråta. Det är sjukt vilken konstig känsla det är! Min mamma gick bort när jag var liten så jag har liksom ingen att prata om just dessa känslor med. Eller visst har jag mammor runt om mig, men jag tror det är en speciell känsla, mor till dotter. Tror jag blir lite känsligare just för att hon inte finns. När man blir gravid så ser man nog på sin egen mamma på ett annat sätt än innan. Jag vet inte... tankar som snurrar i mitt känsliga huvud idag.
Den där oron som bosatte sig samma sekund som det blå strecket framträdde på stickan, den blir man väl aldrig av med, den växer sig nog bara större och större! Men på andra sidan vågskålen finns väl villkorslös kärlek och stolthet som balanserar upp det och gör det hela värt det.
Ska bli så spännande att se detta troll växa upp...
♥ Älskar dig ♥

Billy är så bra när jag behöver prata av mig, är så glad att det blev vi tillslut! Eller jag har ju alltid vetat att det är meningen att det ska vara vi, det tog lite tid innan det blev så bara ;-) Vi tar den historien en annan gång.
Avslutar detta inlägg med denna bild. Så ser det ut för det mesta när jag försöker få med honom på bild. Han anstränger sig i alla fall och gör saker för min skull. Han lät mig tom lägga upp denna vackra bild på honom! Nu när jag skaffat kamera så ligger han illa till... *klick klick*
Du är bäst





Följ min blogg med bloglovin

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Va fina ni är!



Vet hur du känner dethär med mamma. Jätte jobbigt att inte ha mamma där och att inte kunna prata och fråga henne saker. Men kanske gör oss starkare på något sätt?

2011-05-14 @ 19:32:28
URL: http://lillaundret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0